Nastavení země / jazyka

V nastavení si můžeš změnit jazykovou mutaci a také zemi, na jejímž základě se ti budou zobrazovat ceny produktů v příslušné měně. Nastavení si můžeš kdykoliv znovu změnit a přestavit. V případě změny jazykové mutace budeš přesměrován na doménu dané země.

Nastavení země / jazyka

V nastavení si můžeš změnit jazykovou mutaci a také zemi, na jejímž základě se ti budou zobrazovat ceny produktů v příslušné měně. Nastavení si můžeš kdykoliv znovu změnit a přestavit. V případě změny jazykové mutace budeš přesměrován na doménu dané země.


10 prokázaných přínosů Spiruliny

Spirulina je pro nás neuvěřitelně užitečná. Obsahuje velké množství živin, které mohou mít výrazný vliv na naše tělo i mozek.

Podívejme se na 10 výzkumem prokázaných zdravotních přínosů spiruliny:

10 prokázaných přínosů Spiruliny

1. Spirulina obsahuje velké množství živin

Spirulina je organismus, který žije ve sladké i slané vodě. Jedná se o typ bakterie - sinice, které jsou označovány jako modro-zelené řasy.

Stejně jako rostliny, sinice vyrábějí energii ze slunečního záření prostřednictvím fotosyntézy.

Spirulinu konzumovali Aztékové už v dávných dobách, avšak větší zájem veřejnosti se objevil po vyhlášení NASA, když navrhla, že spirulinu bude pěstovat ve vesmíru a bude používána astronauty.

Standardní denní dávka spiruliny je 1 - 3 g, ale dávky až do 10g denně byly organismem efektivně využity.

Jedna polévková lžíce (7g) sušeného prášku spiruliny obsahuje:

  • protein 4g
  • vitamín B1 (thiamin) 11% DDD
  • vitamín B2 (riboflavin) 15% DDD
  • vitamin B3 (niacin) 4% DDD
  • měď 21% DDD
  • železo 11% DDD

Rovněž obsahuje slušné množství hořčíku, draslíku, manganu a dalších živin, které naše tělo potřebuje.

Toto všechno obsahuje pouze 20g kalorií a 1,7g stravitelných sacharidů.

Výživné hodnoty spiruliny v přepočtu na gram ji posouvají doslova mezi nejvýživnější potraviny na planetě.

Lžíce spiruliny obsahuje malé množství tuku (kolem 1g), omega-3 a omega-6 mastné kyseliny v poměru 1,5: 1.

Kvalita proteinu v spirulině je vynikající, srovnatelná s vejci. Obsahuje všechny esenciální aminokyseliny, které potřebujeme.

2. Spirulina má silné antioxidační a protizánětlivé vlastnosti

Nedostatečná oxidace může poškodit naši DNA a buňky. Toto poškození může řídit chronický zánět, který přispívá k rakovině a jiným onemocněním.

Spirulina je fantastický zdroj antioxidantů, které mohou chránit před oxidačním poškozením.

Hlavní aktivní složkou je fykocyanin. Tento antioxidant dodává spirulině její klasickou modro-zelenou barvu. Fykocyanin pomáhá bojovat proti volným radikálům a má výborné antioxidační a protizánětlivé účinky.

10 prokázaných přínosů Spiruliny

3. Spirulina může snížit hladinu LDL a triglyceridů

Ischemická choroba srdeční je v současné době největším světovým zabijákem. Jak se ukázalo ve studiích, spirulina má příznivý vliv na mnoho faktorů, které tuto nemoc způsobují. Snižuje například celkovou hladinu cholesterolu, LDL cholesterolu a triglyceridů, zatímco hladinu HDL cholesterolu (toho "dobrého") zvyšuje.

Studie provedené u lidí s vysokou hladinou cholesterolu zjistili, že 1g spiruliny denně snížil u nich hladinu triglyceridů o 16,3% a LDL o 10,1%. Několik dalších studií prokázalo příznivé účinky na náš organismus, ale až při vyšších dávkách - 4,5 až 8 g denně.

4. Spirulina chrání LDL cholesterol před jeho oxidací

Mastné struktury v těle jsou náchylné na oxidační poškození. Toto je známé jako peroxidace lipidů, což je hlavní hnací silou mnoha závažných onemocnění. Zajímavé je, že antioxidanty v spirulině jsou obzvlášť účinné při snižování peroxidace lipidů. Bylo to prokázáno ve studiích aplikovaných na lidech i na zvířatech.

Ve studii s 37 jedinci s diabetem typu 2, 8g spiruliny denně podstatně snížilo znaky oxidačního poškození a zvýšilo hladinu antioxidačních enzymů v krvi.

5. Některé důkazy naznačují, že spirulina může mít protirakovinné účinky

Spirulina byla obzvláště dobře studována ohledně rakoviny ústní. Jedna studie zkoumala účinky spiruliny na 87 lidech z Indie s prekancerózními lézemi s názvem OSMF v ústech.

Po požití 1g spiruliny denně po dobu 1 roku, 45% lidí ve skupině Spirulina mělo kompletní regresi lézí v ústech, v porovnání pouze se 7% lidí v kontrolní skupině. Potom jak ji lidé ze skupiny Spirulina přestali brát, téměř u poloviny respondentů se vyvinuly léze znovu následující rok.

V další studii se 40 pacienty trpícími OSMF prekancerózními lézemi, 1g spiruliny denně vedlo k většímu zlepšení symptomů jako při používání léčiva Pentoxyfilline.

10 prokázaných přínosů Spiruliny

6. Studie ukazují, že spirulina může snižovat krevní tlak

Vysoký krevní tlak je důležitým faktorem mnoha smrtelných nemocí. Jsou to např. infarkty, mrtvice a chronické onemocnění ledvin.

Zatímco 1 g spiruliny byl neúčinný, dávka 4,5g denně jasně prokázala snížení krevního tlaku u osob s mírně zvýšenou hladinou krevního tlaku. Je to způsobeno zvýšenou produkcí oxidu dusnatého, signálních molekul, které pomáhají uvolňovat cévy.

7. Spirulina zmírňuje projevy alergické rýmy

Alergická rýma je charakterizována zánětem v nosních dýchacích cestách. Ta se spouští alergeny jako jsou např. pyl, zvířecí srsti nebo dokonce prach z pšenice.

Spirulina je populární alternativní léčba příznaků alergické rýmy. V jedné studii, 127 lidí s alergickou rýmou dostávalo 2g spiruliny denně. Postupně se jim výrazně snížily příznaky jako je výtok z nosu, kýchání, nosní kongesce a svědění.

10 prokázaných přínosů Spiruliny

8. Spirulina může být účinná proti anémii

Existuje mnoho různých forem anémií. Nejběžnější z nich je charakterizována snížením hladiny hemoglobinu nebo červených krvinek v krvi. Anémie je poměrně běžná u starších pacientů, což vede k delšímu pocitu slabosti a únavy.

Ve studii se 40 staršími lidmi, kteří trpěli anémií, spirulina pomohla zvýšit obsah hemoglobinu červených krvinek a zlepšila imunitní funkce. Nicméně, toto byla jen jedna studie a je nutný další výzkum, než se mohou určitá doporučení aplikovat do praxe.

9. Síla a vytrvalost se může zvýšit

Některé rostlinné potraviny mají antioxidační vlastnosti, které mohou pomoci sportovcům a fyzicky aktivním jedincům minimalizovat svalovou únavu.

Ve dvou studiích bylo prokázáno, že spirulina významně zvýšila čas do doby, kdy se začali lidé cítit unavení.

Další studie na vysokoškolských sportovcích zjistili, že spirulina zvýšila sílu svalů, ale neměla zásadní vliv na vytrvalost.

Každý organismus a typ sportovní aktivity bude reagovat na přísun spiruliny odlišně.

10. Spirulina může mít i další pozitivní účinky, například pomáhá k "detoxikaci" těžkého kovu, arsenu z těla

Když se na to podíváme komplexně, spirulina je jedna z mála "superfoods", které jsou ve skutečnosti hodné tohoto pojmu.

Zkuste si přidat spirulinu do smoothies, polévek nebo salátů. A pokud jste opravdu statečný, můžete vypít sklenici spiruliny zamíchanou v obyčejné vodě. Jakýkoliv způsob konzumace spiruliny si vyberete, nebude trvat dlouho a budete se cítit neporazitelní.



Komentáře (0)

Diskutovat mohou pouze registrovaní zákazníci.


Na této stránce používáme cookies za účelem její funkčnosti, optimalizace, efektivnějšího oslovování zájemců o naše služby a analýzy návštěvnosti prostřednictvím Google Analytics. Nastavení cookies můžete upravit ve svém prohlížeči. Více informací a úplné poučení naleznete zde.

Souhlasím

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat produkty mezi oblíbené

Přihlásit se